Torka i naturen och i hjärnan

Jag får inte ur mig ett ord. Förstår inte varför för jag har massor att förmedla, haft massa mys och upplevelse i helgen. Gått på bra bio med Clärfi, åkt båt, druckit Jägermeister ur kork…
Kanske är jag överhettad? Värmen utanför förlamar och jag vill bara läsa ännu en bok i klass med den förra. Som jag slukade hel utan paus. Fällde en tår på vägen såklart men inte under de sista sidorna den här gången.

Jag är på fiberjakt. Inte för egen skull, jag misstänker nästan att jag äter för mycket. Ska man vara bajsnödig jämt?

Har känt mig löjligt harmonisk. Köpte stor bäddmadrass på IKEA härom dagen och blev inte deppig varken av syrebristen eller trängseln. Istället köpte jag bigaråer och skrattade hela vägen till falafelstället vid tunnelbanan.

Den här sommaren har varit den bästa i mitt liv hittills, utan tvekan. Ändå har jag inget att berätta.
Kullagulla är sommarlovsteater. Jag var besatt av henne när jag var liten. Ville vara hon. Fast bästa radioteatern någonsin måste ändå vara Godnatt mister Tom och bästa barnboken Det blåser på månen.

Kommentera

