Kommunikationsfrustration

Hans sms når fram. Mina verkar studsa mot en osynlig vägg någonstans mellan mig och Afrika.
Får det att sticka i hjärtat. Jag vill också nå fram.

Har snart fastat en hel dag och har inte tagit en enda tupplur. Istället fixat båda de grejer jag inte pallade att göra i fredags. Sen träffat brorsan lite, druckit te. Vatten. Buljong. Tomatjuice.

Läst ut Norwegian Wood som jag började på förra året, men låtit ligga. Så fin. Jag grät som vanligt de sista sidorna, bra böcker får mig att gråta och att vilja skriva en egen.
La ner boken på bordet från soffan och då ringde brorsan som lånat mig den. Lät mig ligga vidare och njuta av boken-är-slutkänslan
Nu har jag läst de fyra första raderna i Zahiren. Ännu ett skäl till att jag gillar att fasta. Jag läser.

3 svar to “Kommunikationsfrustration”

  1. All Murakamilitteratur är tveklöst bäst på engelska! Bara tips.

    Läs Kafka on the shore om du inte gjort det ännu!

  2. fasta inte bort dig och njut av cohelo ska också läsa murakami tror jag .säg om sahir var bra sen har fingrat på den några gånger!
    allez les bleues!!!! bisous/m

  3. Kan tänka mig att N Wood varit snäppet bättre på engelska… läste den tyvärr på svenska.

    Margs: Jag hejade på fransmännen. Och hejar på dig. Jag har filmen färdigbränd, endast lättja har hindrat mig.

Kommentera

