För däremellan kommer fastan…

Roligt att John Ajvide sommarpratar idag. Jag gillar hans böcker mycket.

Började fasta idag och kom just på ett av skälen till varför jag gillar det så mycket. Fasta bär samma legitimitet som influensa.

Jag har legat hemma och sovit och slötittade på tv hela dagen. Jag fastar ju.

En berättigad trötthet, en anledning till att göra absolut ingenting och på samma gång få viss medkänsla visad sig. Av vissa beundran. Men de flesta tycker bara att jag är dum i huvet. Men efterssom jag aldrig blir sjuk har jag inga naturliga viloperioder. Därför måste jag fasta. Och energin som kommer från dag fyra kan inte mätas med något.

Glaubersaltet som ska sväljas och smakar skiiiiiiiit, är den värsta delen av hela processen. Hade förträngt hur illa det var, kräktes nästan i diskhon. Men linfröavkoket smakade å andra sidan bättre än jag minns, kanske något slags balans.

Idag ska jag alltså göra ingenting annat än att posta ett brev, lyssna på Sommar och med jämna mellanrum snyta mig eftersom det är pollentider nu.

Trots att det är sol ute ska jag eventuellt inte gå ut och njuta av den. Och det känns jävligt bra kan jag meddela.

2 svar to “För däremellan kommer fastan…”

  1. Han var en bra sommarpratare 🙂 gillar också hans böcker

  2. Ja, han var cool. Hoppas han skriver många böcker till.

Kommentera

