Långfrulle

Det finns inget mer semestrigt än att äta frukost till Sommar börjat. Softa ännu längre, kanske inte ända till halv 3, men en bit in i sändningen. För att veta om det är nåt att ha.

När jag var liten tyckte jag bara om signaturmelodin, innehållet var för långsamt och torrt. Nu har jag ändrat uppfattning. Liksom min inställning till

keso
oliver
senap
pesto
vin
öl
frukt i mat (har forfarande lite svårt för äpple och ananas)

En mogen smak i en mogen människas kropp. Satt på en spårvagn härom dagen inför Sverige- Englandmatchen. Började prata med ett killgäng från Åkersberga. En av dem tyckte att vi skulle sova tillsammans senare.

Jag tror dessvärre att jag är lite för gammal för dig. sa jag moget.
Men jag är 19 kontrade han.
Jag är 27.
27?!?! vrålade gänget unisont. Som att jag sagt 40. Frågade hur gammal de trodde jag var. Max 21 var deras svar.
Killen som ville sova med mig slet sig från sitt gäng eftersom det var roligare att vara med mig. Snart började han sakna sina kompisar, hade ingen telefon, inga pengar, ingen stans att ta vägen i främmande stad.
Skärp dig sa jag. Du är vuxen. Du är ju fan 19 år gammal.
17 mumlade han. Jag är bara 17.

Jag kände mig lite smickrad. Men mest gammal.

Kommentera

