Blod

Jag drömde att jag vaknade av att han vaknade. Låg kvar i sängen och såg honom resa sig. Han försvann in i badrummet och jag ställde mig upp, svajade en sekund på golvet, kände mig konstig. Blodsmak i munnen.

Duuu ropade jag åt hans håll.

Jaaaa? hördes från andra sidan dörren.

Jag tror att jag måste gå hem för jag känner mig alldeles vinglig och konstig….

Jag tog mig för ryggen som var blöt och varm av nåt och när jag vred huvudet såg jag att jag var täckt av blod. Det droppade t.o.m. på golvet. Jag kunde inte förstå varifrån det kom, men jag var rädd och illamående.
Och sen vaknade jag.

Men jag känner mig fortfarande lite blodfattig.
Kanske det enda märket 060606 satt i mitt liv. En domedags-nationaldag som fick ännu ett sorgligt inslag av mongonassar som knallade genom staden relativt ostörda. Greps gjorde de som försökte höja rösten.

Stärker framtidstron.
Not.

Kommentera

