Bakis i storblommigt

Regeringens hemsida nere. Vi väntar andäktigt på vad som kommer härnnäst.

Drömde om kusin C. Han hade flyttat in i ett kollektiv i en stor, brun, enplansvilla och jag mötte honom utanför när han släpade på ett gigantiskt träkors. Han hade gul t-shirt och rufsig frisyr, hade börjat röka massa hasch och var glad som en lärka. På väg till den installation som skulle göras av honom och de andra i huset. Ett stort träkors med ristningar, en banderoll med Fred på jorden!. Diverse kulörta lyktor i olka färger och former. Allt släpades mot den svarta skåpbilen, som kollektivet ägde.

Fick inte se hur det slutade, väckarklockan ringde. Alldeles för tidigt. Innan jag drömde om haschet letade jag efter vatten. Var så där sjukligt törstig att kroppen nästan kokade över. Men liksom man inte hittar toan i drömmen, när man är sjukt kissnödig (eller kissar och kissar utan att det går över) lyckades jag inte släcka törsten. Jag gick ut i köket och letade efter glas, men alla stod i disken och det enda som fanns var en trasig plastkaraff. Jag fyllde den och började bälja, men små platsbitar följde med ner i halsen och hotade att sätta sig på tvären. Och jag blev bara törstigare. Släpades ur sömnen med bankande huvud (gratissprit på fester borde förbjudas) och orkade inte gå upp och dricka. Så jag somnade om, och just när kroppen som bäst höll på att reparera sig själv, ringde en klocka som borde hållit käften. Alldeles för tidigt.

Jag har just vaknat efter tre timmar på soffan. Innan promerad i sol-mulet med brorsan och glass. Kollar Anger Management på söndagsbio och har ätit knäckemackor med keso och kaviar. Borde putsa glasögonen. Gå och lägga mig tidigt. Antagligen blir det inte så.
Är lite kärlekskrank. Intalar mig att IKEAkatten också är mysig att skeda, börjar tro mig själv.

Gick på bröllop i nya skor. En lika bra idé som det låter. Mina fötter är röda och såriga. Men jag hade roligt. Bondade med en släkt från Västerås. Kände mig välkommen trots att jag knappt kände nån. Dansade syrianskt.
Känner mig fortfarande energitom och blir trött av sånt som vanligtvis gör mig peppad. Men jag har väldigt många inslag i livet som gör det grymt.

Kommentera

