Sommarlovsapati


Jag hade verkligen lovat mig själv att gå och träna idag, läs om en kvart, men det verkar tyvärr inte som att jag tar mig iväg. Jag har ont i varenda muskel så att det känns som cancer och centrifughjärnan har lagt av helt. Jag diskade min tallrik och mugg för en stund sen, tror jag mig minnas, men helt säker är jag inte.
Har tappat kraften.

Åtminstone har jag nästan sommarlov. Hela dagen ledig och om en stund ska jag träffa Roomie. Prata skit och kanske bli gladare, piggare och mer energirik. Jag brukar hävda att jag gillar livet som upp och ner, men doppen i kallt vatten är jobbiga och jag önskar det gick att sova ett par dygn eller tre. Lägga av med att ta mig själv på så stort allvar hela tiden, eller att ta andra på så stort allvar. Jag är grym på att låta förnuftig och ge bra råd och verka tålmodig… men egentligen är jag ett mongo som bara döljer det rätt bra. Och jag tror tyvärr bara att jag förlorar på att vara fejkat stabil, eftersom jag utstrålar att stå pall för mer än jag egentligen gör. Och jag bär mitt bagage i vänster hand och slår folk ur vägen med höger och vill inte vill inte vill inte att nån ska göra mig ledsen någonsin igen.

Så jag hinkar bag in box i väntan på bättre tider. I väntan på vm. För då om inte innan, kommer det kännas bra att leva igen…

Kommentera

