I morgon helgdag

Jag har sovit rätt illa och misstänker att jag kanske är allergisk mot ikea-sängkläder direkt ur förpackningen. Bara några minuter på den fina röda kudden fick hostan att komma, konstig och torr. Jag ignorerade det faktum att jag borde göra som min mamma och tvätta allt nytt innan det används och goffade istället in mig i lika nya lakan med samma lukt, natten efter.
Idag slog det mig att det skulle kunna vara pollenallergin också. Timotej i varje slänt. Tjoho.

Jag har varit så arg och ledsen och frustrerad under de senaste dagarna. Redo att kasta in handduken på damp, efter att under dryga två års tid kämpat för en fräsch jobbmiljö. Jag fasade lite inför att gå tillbaka efter hemkomsten från Göteborg, jag var rädd att möta en massa gegg. Och det gjorde jag också. Måttet var rågat, sista droppen fallen i den överfulla bägaren. Jag vill inte ha ångest mer, inte vara barsk, strukturerad surkärring mer. Jag vill betala min hyra, sköta mina grejer, skapa och vara glad. Inte lägga massa pengar på att bli ledsen och uppgiven och sugen på att fly landet hela tiden.
Är lite lugnare nu, men tankarna susar fortfarande hårt. Om omgivning är oförmögen att anpassa sig efter dig, måste du söka en plats där du kan vara dig. Och låta folk fortsätta att vara sig.

På fredag slutar kursen. Jag har, ironiskt nog, tagit mig an uppgiften att skaffa den obligatoriska blomman till läraren. Igår visades våra filmer på Zita. Jag har varit så trött på sistone att jag glömde bjuda alla. Jo en person bjöd jag. Som svarade att hade du bara sagt till lite tidigare än samma dag, så hade jag gärna kommit.
Idag har vi suttit i studion och korrigerat filmens tabbar. Moder Jords Massiva kom på visningen igår, var hur softa som helst och har lovat at hjälpa oss med lite grafiska grejer.

Hästar blir olyckliga i ensamhet och ska därför alltid ha sällskap tycker djurskyddsmyndigheten. Till skillnad från människor då eller, som sitter lyckliga på kammaren och trycker?
Kan man se att en häst är deprimerad?
Jag det tycker jag.
Människor kanske bara döljer det bättre.

Imorgon är röd dag, men vi ska jobba ändå. Det är roligt att pilla med materialet igen. Och jag pratade med brorsan, som är i Danmark men snart kommer hem. Shit vad han saknas mig, och vilken grym grym grym vän han är. Männen i mitt liv ger så mycket pepp just nu. Fast jag vågar bara skriva om en av dem eftersom jag har tvångstankar om att vissa saker försvinner om jag pratar för mycket om dem.

På Farmis 90-årskalas förrförra helgen.

2 svar to “I morgon helgdag”

  1. Umbarumbabupmpabumpabumpabumpa Says:

    Shit alltså vad du är het, Agnes! Synd att fotot inte gör dig rättvisa, för annars hade jag skrivit ut det och lagt det till rätta längst fram i min plånbok, som man gör med sånna man vill hångla med. Kram! Puss puss.

  2. Weeeeee! Nu missar jag som sagt inget du skriver tack vara googles fina rss-läsare. Oscar lagade ett gott ägg med en aning fisksmak, uppsatsen blev rättad och jag är mindre bakis. Fan va avis jag är på de där biljetterna till Sverige-England bara…
    Skriver nästan bara om TV-serier men ta en titt!

Kommentera

