Några steg framåt?

Med kär vän i Götet förra veckan.

Äntligen har jag dammsugit mitt hem och betat av nästan alla grejer i den stora högen av MÅSTE SNARAST. Nu kvarstår bara räkningarna och den deadlajnen är flera dagar bort.
Sommarlovet närmar sig raskt, imorgon visar vi filmerna på Zita, på onsdag 08.45 babblar två klassisar om vår resa på Gomorron Sverige. På fredag ska vi ta farväl av varandra vid en sjö, som kanske byts mot en lokal. Lagom diffusa planer, det genomgående temat för kursen.

Världens finaste Kicki har fått världens minsta och sötaste Vincent, men när jag skulle maila henne nyss, insåg jag att åren gått för många för att jag skulle ha kvar hennes mail. Skamligt. Men jag hoppas på att fixa det innan gryningen. Hon skriver så vackert och klokt och jag tänker att om alla vore som hon, skulle det mesta vara aningen godare i världen.

Försöker hitta tillbaka till rutinerna, ska börja träna igen, på kortet som tickat besökslöst så länge att det antagligen kommer kosta mig 500 kr/pass resten av året. Men bara jag får tummen ur röven känns allt säkert värt sin vikt i guld. Just nu har skåpskadan tagit över min högra kroppshalva. ischiasnerven njuter av att vara klämd och skickar pilar av dominingar och smärta ut i tår och fingertoppar. Härligt. Bra jobbat. 27 år och redan på väg utför. Därför ska jag skärpa mig.

Och jag har även tagit det stora stora steget och berättat om killen för mammamus. Försöker nu att inte gå loss för hårt på tvångstankar och nojor, utan glädjas i hennes glädje. Lika mycket som jag kan mosas av bussen imorgon, kan han dumpa mig dagen efter, men jag bör och ska inte tänka på det just nu. Utan gilla läget. Vilket jag gör. Mycket.

Min säng har rena lakan. Mitt toa skulle dofta rosor om jag kände för att doppa näsan i den. Jag har cyklat över Västerbron och ätit sushi. Fikat med Lina som kanske får jobb här och bli min granne. Lyssnat på radio, dissat en telefonförsäljare. Kan det bli bättre?

Kommentera

