I väntan på uppehållsväder

Fördriver tiden på Göteborgs centralstation i väntan på pendeltåget. Övergav klassen för några timmar sedan, skulle träffa Lisa, vilket jag gjorde. Ska hitta hem igen nu, hittills har det gått bra.
Hade gärna suttit kvar i den röda fåtöljen på Hagabion i massa timmar till. Alltid lika soft att träffa vänner från förr, snacka Spanien och gemensamma bekanta och dra livet som gått under det senaste året, den tid som gått sedan vi senast sågs. Faktiskt i Madrid och nu kliar det i kroppen. Vill åka, hänga softa och glida, som jag gjorde där. Som kan kännas problemlöst och skitenkelt nu, men som då var lika svårt. Om inte svårare, eftersom jag känner att jag blir lugnare för varje år jag lägger på mig. Äldre och klokare, klyschigt och sjukt sant.
Men nu ösregnar det ute och jag ser knappt ut för alla droppar. Och även fast jag diggar spårvagnar och resor generellt sett, så är det aningen mer exotiskt att sitta på en nattbuss till Barcelona.
Vi fotade oss själva och skickade ett hola tronco med mms som inte kom fram och vi förbannade tekniken, men lovade att ta oss ner ihop innan sommaren är till ända.
För det är verkligen sommar snart. Har inte förstått det riktigt än.

Sörjer den nertrillade bloggaren från Mount Everest. Han har skrivit om sin resa i Göteborgsposten och jag hade börjat gilla honom. Sen föll han. Varje gång sånt händer så gör det ont någonstans där inne. Dö inte, snälla någon jag känner! känns det.

Ett svar to “I väntan på uppehållsväder”

  1. jag kommer aldrig att dö!! fick nyligen den uppenbarelsen!! så mig blir du aldrig av med!! kärlek M

Kommentera

