I segartagen-dagen

Vi vaknade klockan sex, kastade oss in i minibussen och fräste ner på stan. Fastnade i bilkö med kom fram till skolan vi skulle till, ganska i tid. De var glada att vi kom, välkomnade oss tillbaka redan imorgon och alla var peppade efter bra visningar.
Fräste hemåt igen, handlade på Coop och somnade som små trötta paket i alla husets soffor och sängar.
Jag drömde att jag föll ner från bergstoppar och att jag skrek, men tydligen bara i sömnen. Och mitt i alltihop ringde Godmorgon Sverige och ville intervjua två av oss i morgonsoffan. Visa klipp från en av filmerna, och alla är ännu mer peppade nu. Sedda.
Vi fortsätter att peppra ut pressmeddelanden till alla som kan tänkas vilja komma. Vi visar filmen på Zita på tisdag, och dealen är att vi ska anstränga oss lite, mot att RK bekostar kalaset. En morgonsoffa måste de väl ändå vara nöjda med? Annars vet jag ärligt talat inte vad som skapar tillfredsställelse.

Nu sippar vi baginboxvin och kokar quinoa. Livet är rätt mycket härligare efter lite sömn och dusch. Dagarna rinner och snart är veckan slut. Imorgon ska jag hänga med fina lisa som jag inte sett på länge. Så länge att jag glömt att hon bodde här.

Men sommaren drog sin kos med buller och bång. Sommarbyxorna ligger skrynklade i botten på ryggsäcken. Sovsäcken från tidigt 70-tal a la 10 kg, läcker dun och sjunger kanske äntligen på sista refrängen. Bara för att pappa campat i den en gång behöver jag kanske inte göra detsamma resten av mitt liv. Även fast det känts lite så hittills.

I vinet sanningen, så jag ska nog sluta blogga innan glaset är till ända. Annars blir det väl en massa kärleksält igen. Eller uppgivna teorier om livet.

Ett svar to “I segartagen-dagen”

  1. Aj lavv you! Jag hoppas det är DU som ska vara med i soffan. Kram.

Kommentera

