Helgdag

Solen skiner, bussarna flaggar och brödet är gammalt på Konsum. Första maj är kommen och strax ska jag byta blad i kalendern. Nästan exakt två dygn efter krokodiltårarna vid frukostbordet.
Jag skärpte mig, gick till ett kafé, köpte värsta bakelsen och skrev. Sen strök jag. Alla kryphål där jag skyddade njuren. Pang, ärligt skulle det vara annars var det skit samma. Halvärliga brev har jag skrivit för många.

Oavsett vad som händer nu, kommer jag alltid minnas den dagen som en av de bästa någonsin. Och nästa gång, (varje gång) jag tvekar och tänker att det kanske är bättre att inte säga som det är, ska jag dra mig till minnes.

Jag har överväldigande känsla i magen som sprider sig ut till fingertoppens spets. Oavsett vad som händer så fick jag ha den en stund. Känslan. Som i böckerna.

Kommentera

