Urblåst ägg

Härlig känsla att lämna hjärnan under en stol i klassrummet. Promenera hem i regn och rusk, köpa gigantiskt jona gold på vägen, svänga in på damp ner i den stora fåtöljen och insupa top model. Känna varje muskel släppa taget om redigering, nervositet och engagemang. Vara tom i bollen tills sömnen kryper sig på.

Våren regnar sig närmare och imorgon tänker jag cykla. Skolka och lämna blod istället. Betala räkningarna och återkomma till farmis om silvret. Hittade lappen med antalet skedar, knivar och gafflar igår, men enligt den har jag bara haft 22 födelsedagar. Och det stämmer ju inte, om jag inte räknat fel på min ålder, som Terese föreslog.
Nu har jag tre alternativ.

1. Försöka få farmis att tro att jag fyller 23.
2. Ljuga om antalet och lägga till en gaffel eller två på listan.
3. Säga som det är.

Trodde det var fredag imorgon. Hela dagen har jag gjort det.

Sju broar går till min stad. Och imorgon är det sovmorgon.

Kommentera

