O den ovissa framtid är vår

Ogräs från Transkeis kullar

Den här veckan gick fort.
Sov gott men är fortfarande trött så ikväll ska jag kolla film med Margo och bara ta det lugnt.
Team Mozambique jobbade hårt hela förmiddagen, sen åt vi lunch, promenerade i solen och åt semla och jättemarräng på kondiset. Jag skulle svara på vad jag skulle bli när jag blev stor och kom på massor med bra. Blev hur peppad som helst att söka saker innan den 15 april. Lärarhögskolan, kreativt skrivande, sjuksköterskeprogrammet. Kanske skriva c-uppsats. Allt kändes skoj.

Vi är mitt i att göra listor av det mesta. En rolig sport. Svår ibland, lätt andra gånger. Rangordning är också populärt och alternativfrågor. Om du var tvungen att välja…
Just nu känner jag mig inte tvungen till nåt. Komma på vad jag ska äta till middag kanske. Måste köpa ny tandkräm också.

Kommentera

