Sambo på försök

Städade just fint hemma, tog duntäcket och gick. Flyttar in hos brorsan över helgen. Mysigt. Är ledig idag och är såklart tröttare än tröttast.
Drömde att jag satt på pendeltåget till Märsta och fick syn på Emma och Jenny som jag gick samma klass som i gymnasiet. De bjöd mig på hemmafest och i köket stod världens frischaste kille.

Hej, Julian sa han och räckte fram handen.

Nej, heter du Julian sa jag. Då kan inte du och jag gifta oss eftersom min förstfödde son ska heta det.

Jag kan ju alltid byta namn.

Och jag var förlorad.
Fast jag har aldrig tänkt sådär om min förstfödde son. Men namnet är iofs rätt fint.

Sen drömde jag att Margo varit hos frisören och tagit bort de extensions hon haft i mer än tio år. Nu var håret mycket kortare och hela hennes ansikte hade förändrat form. Hon satt på en soffa mot en fönster i motljus och jag försökte känna igen henne.
Margo tolkade drömmen som att förändringens vindar blåser. Så kan det vara.

Vaknade halv 7 fastän jag satt klockan på 9. Kanske är därför jag är så trött.

Kommentera

