Inspirerad och lugn

Den lediga dagen. Åt god hämtlunch i soffan, kollade klart filmen som var dålig men uthärdlig, fick kaffe i mugg och gruppfoto a la EF. Flingor faller utanför dampgallret och Clärfi kommer hit snart och fikar.

Den person vi blivit tipsade om som översättare till filmen tackade ja, flytet med filmen är fortfarande så överväldigande att jag väntar på motgången. Pratade med mamma och berättade och såklart visade det sig att de kände varandra. Hon och översättaren, och även jag. Vi bodde samtidigt i Mocambique. Världen är liten men naggande god. Och återseendet av Mocambique har fått så många personer och minnen och möten att krypa fram ur vrårna.

Munter är nog ordet som bäst beskriver mig just nu.

På söndag ska Slebbs kolla lägenhet här i Hornstull och jag håller alla mina tummar och tår för att hon flyttar hit. Och jag tänker på att snart kommer våren och den blir den bästa i mannaminne i år, mindre stressig och jag ska börja vaccinera mig mot gräspollen å det snaraste så att jag kan ligga med näsan i gräsmattorna. Sitta på filt i Högalidsparken och skratta högt på fler gruppfoton. Arrangerade och äkta.

Det är inte svårt att tycka om livet när man är glad sa brorsan igår och så sant. När flödet finns och energin, då blir kroppen lätt och förväntansfull och inspirerad att förändra och skapa och hålla fast i livet.

Kommentera

