Ett fyrfaldigt leve för kvinnorna

Vi loggade sista bandet idag, tjoho! När monitorn blev blå och allt var slut tittade vi tårögt på varandra. Men det är nu det roliga börjar. Skapandet av den där filmen vi börjat forma i huvudena.
Ingen vår i sikte än, men jag hoppas att den ska komma så att jag och partner kan ta stresspauser på Dellos och dricka latte på latte på latte under redigeringsarbetet.
Att det ska vara så tilltalande med stress. När jag springer för att hinna, helst med lurarna på, känner adrenalinet och viktigheten, då njuuuuuuuuuuuter jag!

Insåg idag att mitt liv skulle vara fantastiskt om det inte vore för den slöja av känslor som ligger över alltihop. Vore jag 14 igen och såg mitt nuvarande jag på film, skulle jag vara mycket nöjd med vad jag åstadkommit. Jag har gjort massa saker som folk gör i collegefilmer. Gått med lång halsduk hand i hand med en söt kille bland röda löv, pluggat massa a-kurser och några b-kurser på univeritet och högskola. Bott i Spanien. Rest till Afrika och gjort en film, hängt i en cool studio med coola snygga människor. Bott i Stockholm, på söder. Druckit te ur jättemuggar, mycket öl, vin och whiskey. Haft porttelefon. Är bästa vän med min storebrorsa.

Som den introverta fjortonåring med tandställning som jag var, hade jag häpnat. Avundats. Men på film försvinner den där känslohinnan, som dagligen sätter käppar i hjulet för mitt på papper så kompletta liv. Det gör ju ont att leva. Inte alltid, ibland är jag euforisk, superpeppad och skitsnygg. Men i de tunga stunderna…Inte lika rosenskimrande.

Jag har funderat på att inte skriva ett ord i någon av mina dagböcker under nån vecka eller så. Frysa tankarna lite. Men jag kanske skulle implodera då.

Fick ett grattis idag. Hajade först inte varför. Men det var ju för att jag är kvinna.

Kommentera

