Telefoniragg

Lät mig nyss värvas av en telefonförsäljare, byte av telefonabonnemang. En riktig charmknutte. Efter en halvtimme i telefon sa han att det var sorgligt att lägga på och att jag gärna fick följa med på den kryssning han vunnit efter att ha sålt bäst under dagen. Ja sa tack men nej tack, lider ju av rätt svår sjösjuka. Dessutom lät han som ungefär 17 år gammal. Han läste upp ett muntligt kontrakt som jag skulle säga okej till. Innan hade jag frågat vilka hakarna var och han sa såklart att inga fanns.

Så jag blir inte av med telefonen i flera veckor?

Vet att kompisar haft skitmycket strul när de bytt.

Absolut inte garanterade han.

Men. Mitt i kontraktet började han snacka om tiden då jag skulle ha ett ersättningsnummer och jag vrålade

Väääääänta nu. Här kommer ju haken. Kontraktsbrott. Error! Bryt bryt!

Han blev nervös och jag gafflade på ett tag. Han intygade att jag inte skulle råka ut för ett enda missöde och till slut lät jag mig övertalas.

Snälla, kan vi avsluta inspelningen bara, så kan vi prata vidare sen gnydde han.

Roligt. Som kund har jag rätt att ringa oss lyssna på mitt kontrakt när jag vill och då kommer jag höra hela vårt bråk. Är sugen på att göra det på stört.

Kommentera

