Freden och peppet

Årets första fredsmöte var en riktigt munter tillställning. Tyvärr tyckte jag att det var en brilliant idé att sitta som ordförande ännu ett år, lovade att maila ungefär 100 pers och skriva 10 manifest. Inte riktigt kanske, men fan, NÄR ska jag lägga av med att gå igång så hårt? Hålla käften och inte ta på mig en enda grej?
Men. Till mitt försvar tänker jag i treårsplaner och hade jag hoppat av skutan nu pajade planen. Får gå ur någon annan styrelse istället. Och INTE gå med i någon ny. Absolut inte.

Hämtade glajerna idag, har de faktiskt på just nu. Alla i studion var överens om att jag såg väldigt smart ut. Vilket jag kände mig när skrev dagordning på ena datorn och mailade på den andra. Sippade te ur termomugg och njöt av speedet och peppet som kommit tillbaka som en härlig snart-är-det-vår-gåva.

Förra veckan sa de på vädret att våren skulle komma nästa. Vecka alltså, denna. Men idag sa de, utan att nämna sitt förra och numera brutna löfte, att det kommer vara stenvinter så långt de kunde se på kartan. Meteorologyrket måste vara det med störst accepterad felmarginal.

Ett svar to “Freden och peppet”

  1. du var fett snygg i nya glasögonen!! la intelligenti-looken är het!! kärlek/m

Kommentera

