Demonfri

Äntligen lugn. Demonerna har lämnat kroppen. Sög åt mig Clärfis tips och tänkte på nuet. Gröna fotoskenlampor sprider guldljus i köket, rökelse som jag fick gratis av indisk kvinna i Kapstaden doftar bort stekoset från halloumisteket tidigare. Uzonkhumbula med Peggy, nuvarande favolåten, går på repeat, jag har städat lägenheten, hängt i studion. Nyss kramat hej då till brorsan i porten.

Just nu.

Har ingen ångest. Lagt tillbaka dagböckerna på sin plats i lådan på skåpet. Tänker inte hålla mig vaken över Oscargalan. Kanske kolla på filmen jag hyrt, men behöver inte eftersom jag har den i en vecka.

Jag behöver inte sova tidigt eller gott. Inte begripa varför allting är som det är. Inte heller vara arg på mig själv för att jag desperat försöker utröna allt som under resten av mitt liv kommer att gälla.

Kanske ska jag äta en apelsin.

Ett svar to “Demonfri”

  1. mailade nret till dig. du är finfin. kramis.

Kommentera

