Folkfest, krukväxt och sudoku

Margo hade lovat att hjälpa mig att välja bågar om synundersökningen ledde till att jag behövde glasögon. Så jag plockade upp henne i studion där hon just blivit invigd i sudokos magiska värld av brorsan. Solen sken och vi promenerade till Blic optik och jag fick titta i massor av olika maskiner och optikern hummade och ändrade reglagen och hade psykologröst. Talade långsamt och mmm-ade förstående varje gång jag svarat på vilket streck som var svartast eller vilket alternativ som var minst suddigt. Kände mig duktig och efteråt valde jag ett par bågar för 1500 spänn, men nästan alla kostade så mycket.

På vägen hem fastnade vi i folkmassorna som skulle fira svenska landslaget och min blå-gula mössa framstod plöstligt som något jag satt på mig dagen till ära. Efter att ha väntat i nästan en timme och värmts upp av några lokala schlagerförmågor, dök stjärnorna äntligen upp. Då var vi genomfrusna och gick hem.
Jag köpte en krukväxt på Smartys.

Folkfest

Krukväxt

Sudoku

Ett svar to “Folkfest, krukväxt och sudoku”

  1. Aggie! Välkommen hem!

    Jag har läst bloggen noggrant och är glad att du är hemma igen. Stor Kram och hör av dig när du orkar och vill!

Kommentera

