Sockerchock pa internethak

Mittseminariet tog slut igar, efter tre dagar av trauma. Slutet blev fint, klassen kandes sammansvetsad och Lararlars glad. Vi grillade i Johns tradgard och fick skjuts tillbaka till hostelet vid elvasnaret.
Imorgon borjar sportlovet. Jag, Terese, Nadia, Bodil, Asa, Elin och son tar bussen till ostkusten och Cofee bay. Nagra dagar pa ett hostel dar och darefter vidare till en liten hyddby invid havet och langt fran civilisationen. Ska bli skont. Vila hjarnan och koncentrera mig pa solbrannan. Sov till 9 imorse, vilket ar det langsta sedan jag kom till Afrika och idag har jag och Teres vandrat runt i Kapstaden. Fikat, kopt vykort som sakert aldrig blir skrivna och nu internetar vi.

Jag brukar sallan framfora halsningar via bloggen, men shit alla som laser och skriver sa fint. Tack! Jag kanner mig alskad och peppad och inspirerad av era ord.

Har insett att jag maste borja tanka lite pa att jag faktiskt aker hem snart. Har fortfarande inte tagit tag i att fixa ett nytt visakort, jag har inget leg och nu ar aven simkortet till svenska mobilen forsvunnet. Det sistnamnda maste ha ramlat ur min portmona i osregn utanfor en mynttoa pa en sydafrikansk bensinmack mitt i natten. Pa vag ner fran Pretoria.

I Kapstaden ar det svettigt och tydligen ar den en av varldens svaraste stader att orientera sig i. Hav pa sa manga sidor. Ska bli skont med natur och stora vagor och trad och buskar. Och semester.

Min pase juciy twists tog just slut och sockerchocken ar forlamande.

Ett svar to “Sockerchock pa internethak”

  1. Mmmmmm låter ljuvligt, härligt, med solbränna och vilsemester!!!

Kommentera

