Högtryck

Vi befinner oss i något slags högtryck. Luften står still och jag försöker att inte tänka på hur varmt det är. Klarade inte av att sätta på mig säkerhetsbältet idag i Ivones bil eftersom det brände mig.
Skulle inte banga några droppar regn. Ett riktigt åskväder.

Mötet med ungdomsministern blev tack och lov inställt. Vi var så opeppade som det gick att vara. Istället tog vi några av de bilder som saknas. Ivone fick köra bilen fram och tillbaka, vi stod vi kanten och filmade. Sen såg vi Maputos tågstation för första gången och insåg att vi åker om bara några dagar och har fortfarande inte sett staden.
Vi gick några varv runt kvarteret när vi kom hem till Matola för en stund sen. Vågade oss inte alltför långt eftersom både jag och medsyster har världens keffaste lokalsinne. Men vi hörde hip hop på avstånd som drog oss till en basketplan med massa snygga långa killar som spelade. Rätt mycket av uppmärksamheten vändes dock mot oss, jag antar att det var några mil till nästa vita människa. Antalet tjejer i crowden var också väldigt litet, med oss var vi tre.
Men alla var glada över att vi kom och ledsna när vi gick. Sa att vi gärna fick komma tillbaka när vi gått klart vår promenad.

Idag skulle vi hämta biljetterna till Beira och jag var som en fiolsträng hela dan eftersom vi aldrig kom till skott. Är nog lite ängslig som farmis skulle uttrycka det. För att stupa på mållinjen, snuvas på konfekten. Se biljetterna flyga ut genom fönstret.
Men Terese intalar mig att allt är cool, att vi har dem imorgon.

Ett svar to “Högtryck”

  1. Lycka till nu söta!!
    kram puss /m

Kommentera

