Sverige calling

Lunchvy.

Sedan vi flyttade till Ivone har jag stirrat på den lilla msn-symbolen i datorskärmens högra hörn, men låtit bli att klicka på den. Idag föll jag för frestelsen och poff där var Clärfi. Och Joel. Och Sverige med snöstorm och minusgrader.
Jag har varit så inne i Afrika och att få livstecken, så samtidiga, var verkligen härligt. Och jobbigt.
Vi bokade flyg till Beira idag, och buss tillbaka till Kapstaden i början av februari. Skönt att få det avklarat, men sorgligt eftersom vi är inne på sista veckan och tiden plötsligt rusar.

Ute blåser hård vind och kanske får vi regn inatt. Det vore uppfriskande, mysigt höra ljudet från det öppna fönstret, liggande under myggnätet. Som för övrigt attackerade mig inatt i sömnen. Var mitt i en läskig dröm när nätet halkade ner från sitt fäste vid huvudgaveln och ner i mitt ansikte. Vaknade av att jag slogs för mitt liv med en Terese som skrattade sig sönder och samman i sängens andra ände.

Börjar vänja mig vid hettan, känner av den men står ut med den. Vi åt lunch vid havet, ett turistställe måste det ha varit, alla var vita och hade hawiiskjortor, snäckhalsband och röda näsor. Men gott var det. Och billigt som vanligt.

Ett svar to “Sverige calling”

  1. Bonita!
    jag mår lite bättre och när la stressi och frankelito har stuckit åt varsitt håll så ska jag maila dig! ett långt fint …
    Kärlek /m

Kommentera

