In i märgen frusen

Jag började frysa igår kväll över tranbärsjuice på Bara Bistro och nu kan jag som inte sluta. Kom hem, värmde vetegrisen i micron och kröp ner med honom, men det kändes som att jag behövde 10 vetegrisar eller åtminstone tre. Fötterna, magen och nacken. Drömde under duntäckte nästan hela natten att jag frös.
Sist jag kände såhär var efter en demonstration mot USA:s invasion i Irak, när jag hade vårjacka fastän det var mars. Då fanns det skäl för det, nu satt jag ett par timmar på en dragig bar, va e jag för mes?
Nyårsafton utanför men vågrätt snöfall. Svalde just en dos ducoral och måste fasta i en hel timme till. Inte ens vatten får jag dricka och smaken ligger kvar som snusk på tungan och i gommen.

Roomie fick foton från bröllopet och för sent kom jag på att fråga om hon hade några pund att sälja inför flera timmars väntan på Heathrow om en vecka.

Tror att jag ska köra på gummistövlar med sockor idag, även fast risken att dö en halkdöd då antagligen ökar påtagligt. Skidglasögon med vindrutetorkare och diskhandskar. Därefter långpromenad.

Ett svar to “In i märgen frusen”

  1. Hur länge ska man värma en vetegris? Mams och Paps fick en i julklapp utan instruktion. Jag tror också på hemmanyår. Vi kanske kan nyårschatta lite på msn… Det känns faktiskt skönt! På jobbet ska det vara tacoparty inne hos en av de boende och jag slutar sedan klockan 22. Vore kul att pratas vid sedan, önska varandra gott nytt i alla fall. Kram!!

Kommentera

