Nöjd o glad kexchoklad

Fan va nöjd jag känner mig. Hookade med brorsan och begav mig av på pilgrimsfärd över staden.
Sällskapet förlorade jag efter Macoteket, han var för hungrig. Jag fixade sista vaccinationerna och lämnade stället med skoskydden på. Strax innan hade jag skrattat gott åt en kille som gjorde samma sak. Skillnaden var att han kom på det utan att ha nått så långt. Själv upptäckte jag det efter nästan ett kvarter, men egentligen var de grymma för det var så vattnigt och halt i alla hörn.
Har skurat sönderflottig köksfläkt i en halvtimme och satt i det nya filtret. Damen i affären sa att det är lämpligt att byta ett par-tre gånger om året. Jag bytte senast i januari 2003. Tungt flott ville inte släppa taget. Ska skärpa mig.
Svart textilfärg på Kreatima till de ljusblå linnebyxorna. Hon i kassan och jag övervägde om det räckte med färg för 500 g byxa och eftersom jag sällan väger mina kläder chansade jag vilt. Kanske blir brallorna dassgrå istället, men bättre det än färgen de har nu.
Nu strandad säl på sängen. Ska träffa Roomie senare och Slebbs. Jag ska inte dricka alkohol.
Brorsan bjöd mig på softa-nyårsfest hemma hos sig imorgon. Jag har konsekvent tackat nej till allt eftersom jag vill göra ingenting i år. Självvalt ingenting är ombonat och mysigt och det vore skönt att träda in i ett nytt år utan att vara full och bakfull den första dagen. Ännu värre ju. Men det är svårt att tacka nej. Mycket svårt. Känner mig lite som en gammal tant som sitter hemma och skriver arga insändare. Igår la jag all min kropps energi på att slippa nyårsfest på DAMP.
Men men. I American Pie igår sa de att kvinnor är som vin. Maffigare och godare och härligare ju mer de åldras. Word.

Kommentera

