Midnatt råder

Inser att jag håller på att vända på dygnet. Högalidskyrkans klocka slog just midnatt och först när idag blivit igår är jag pigg. Inte alls sugen på att gå och lägga mig, inte heller på att gå hem och fixa och dona. Stora flingor snö faller utanför och jag har haft Topmodel-häng i studion med Margo, Julia och Caroline. Samma tid nästa vecka. Jag gillar häng, men önskar att jag var mer peppad och ropade JA när Roomie pratar om dagstripp till Romme för brädåkning. Istället sunkar jag som en liten pöl och drömmer om att skita i nyår. Hyra alla Bergmanfilmer som jag inte sett, hoppas att grannen under skippar den värsta festen, inte gå ut förrän det nya årets första heliga dag är till ända och det mesta blivit som vanligt igen.
Klurar på nyårslöften. Inget av dem ska ha med sundhet att göra, i stil med godisvad eller noggrant tillredda måltider. Däremot överväger jag att lova att slå alla som provocerar mig på käften. Igår höll en bil på att köra över mig när jag hade grön gubbe vid fridhemsplan. Föraren pratade i mobil och jag blev ju egentligen mest rädd, men ur det skitförbannad. Vill sparka på karossen.
Gjorde du det? frågade Margo när jag berättade idag när vi åt lunch.
Nej, fan det gjorde jag inte. Men nästa år! 2006 ska bli de inlåsta frustrationernas frisläppande.
Kanske ska jag skippa löftesgrodan som kväkte sig ut hos farmis. Att jag ska gifta mig innan 2006 är slut. Blev lite eggad av nåt vi pratade om som jag inte minns. Tänkte att, vafan, så svårt kan det ju inte vara.
Men jag vet inte om jag vill gifta mig, och man ska inte lova saker bara för lovandets eller utmaningens skull.
Nu ska jag gå hem och haja kameran. Eller läsa min bok. Eller bara somna.

Kommentera

