Fånge i underjorden

Vid Mariatorget fick inte föraren upp tunnelbanevagnsdörrarna. Jag var jättehungrig och två stationer från hemma och började tänka på värsta tänkbara scenariot. Att vi fastnade där, att jag fick ringa brorsan och säga att jag inte skulle hinna med något tåg till uppsala. Att det fick bli jul utan mig iår.
Hela vagnen stängdes av, en teknisk åtgärd som föraren kallade det, och när ljuset kom tillbaka gled dörrarna upp som att de aldrig gjort annat.
Halleluja utbrast en resenär, någon annan klappade händerna. Han som kollat klockan pustade ut. Än fanns det tid att spara.

4 svar to “Fånge i underjorden”

  1. Jag skapades för häng!
    Många skulle inte hålla med, men sanningen är att häng i sin finaste form knäcker det mesta. Häng måste dock utövas med häng i kropp och knopp och är knoppen inte med blir det sällan bra. Du nämde hemska drömmar och para vs noid knackar dörr och viskar. Inte kan det vara så att annan kärlek önskas broder nrtvå? Älskar och är, känslor stora.

  2. det tog mig två veckor att haja vem detta inlägg kom från. O så mycket mer logiskt det känns nu! Ingen oro kompis!

  3. jolie bolie Says:

    å tur var väl det! 😉 o så snurrigt det kan bli ibland kram kram kram

    och sen en liten ramsa till dig att lägga till i förrådet: Förlåt mitt namn är Plåt, det är inget jag kan göra nåt åt :)))

Kommentera

