So this is söndag

Jag är ensam i studion, tv:n står på i bakgrunden och jag har ingen skola imorgon. Funderar på att hyra massor av film och titta på hela natten bara för att det är okej att sova länge imorgon.
Dagen har varit fullspäckad med släkt, god mat och gott vin. Först Bruno och favokusinerna och sen farmis. Hon, jag och mamma blev lite på pickalurven under middagen, brorsan somnade traditionsenligt i soffan så fort han ätit klart och Leif drack vatten eftersom han skulle köra hem sen.
Farmis hade en röd tröja och en svart glittrig sjal, såg ut som en liten julälva. Vi åt med nyputsat silver och fick gräddtårta till efterrätt som var så snygg att vi knappt ville skära i den. Jag lovade att hälsa på igen innan jag åker och just nu känns det som att jag har oceaner av tid. Julafton är ju dessutom inte förrän på lördag, har trott fredag i flera veckor.
Julklappsgivande är avskaffat men inte förbjudet och just idag känner jag enorm lust att shoppa loss på riktigt bra grejer. Sånt som man vill ge. Köpte en klapp till Clärfi av bara farten, för den låg framför min näsa och jag tänkte att den var hennes. Får bara hoppas att hon inte läser det här och tror att hon måste skaffa nåt tillbaka, för det är verkligen inte meningen med julen.
Har fortfarande ont i kroppen från fredagens fest, allra mest i armbågen, men känner frid. Julefrid.

Kommentera

