Med blott ett öga

Kom till studion och Margo hade städat upp min skit från i torsdags kväll och jag blev varm i magen och full av kärlek. DAMP ser ut som ett riktigt hem och många sa det på fredsmyset också, att stämningen var så gemytlig här. Kanske kanske har jag fixat nya hyresgäster, var på klubb och hade druckit väldigt väldigt mycket, men nog minns jag. Enda problemet skulle kunna vara att en av dem är ett gammalt fnarr till en kompis och kanske borde jag fråga henne först. Även fast jag inte tror att hon bryr sig.

Mitt ena öga går bara att öppna under smärta. Alltid samma sak och i det högra också. Men jag hade verkligen skoj igår och för en gångs skull är bakfyllan okej att bära på. I synnerhet när jag kan vårda den i en varm soffa framför tv. Och jag vill blogga detaljer men jag törs inte och igen är jag insnärjd i problemet att väga orden på guldvåg. Eftersom de ord jag skriver här kan läsas och kommer läsas av andra än bara mig. Och kanske är det lika bra eftersom jag i vanlig ordning inte har så stor koll på vad jag känner och vad som händer, men känslan är rätt soft som karamell och vissheten om att allt är ovisst får små puffar av förnöjsamhet att strömma till i artärerna.

Mer kärlek. Och fred på jorden, önskar jag alla i världen i julklapp.

Kommentera

