Hungrig

Har en grej för rökt fisk just nu. Köpte makrill idag, så gott på knäcke och tänkte att jag skulle köpa smör också. Men de flesta märken håller sig max en månad och jag äter det så sällan, skulle tvingas slänga och det känns aldrig bra.
Det kurrar lite i magen. Tänker makrill, potatismos, aubergine och sockerärter. Allt finns hemma att laga, allt utom jag själv.
Imorse vaknade jag utan alarm, trodde att det var helg en sekund och funderade på vad jag skulle äta till frukost. Så tittade jag på mobilen som visade 06.54 och förstod att vardagen kallade. Gick upp och hade sex minuter extra. Hann läsa dn-debatt som jag brukar hoppa annars.

Lasermannen igår var en njutning och lite ledsamt att serien är slut. Mer bra tv önskar jag mig i julklapp. Att titta på hos andra då självklart, jag ska vara fri från dumburk resten av livet känns det som nu.
Jag och bror pratade lite om resan och livet. Om vintern som lägger sig som en blöt filt över tillvaron. Jag kör hårt på rutinerna och ser till att hyacinterna blommar. Byter tvål och köper toapapper innan det hinner ta slut. Städar och läser böcker ibland. Behöver skriva mycket just nu, bara ösa ur kistan av allt det där svårformulerade som skuttar omkring i magen. Har svårt att slita mig och gå hem på kvällarna.

Jag vet att jag är i en bra périod när jag fasar för att alla jag älskar ska dö. Just nu vore det riktigt snopet om livet tog slut även för egen del.

Kommentera

