Ålderstecknen hopar sig.

Nu för tiden är jag bakfull i flera dagar. Är det ett åldertecken eller dålig suparteknik? Sov som en stenad valross hela natten och vaknade alldeles för trött för tidigt imorse. Hasade mig upp. Gårdagens stora planer på att fixa massa grejer ledde inte nånstans, tvätten hamnade iofs till slut i maskinerna men nu ligger den utspridd och besudlar hemmet. Var tvungen att köpa vegofärs på vägen hem nyss, eftersom jag är så sjukt sugen på något salt, de klassiska bakissymptomen. Och ändå klagade jag hela igår på att allt var FÖR salt, tom kakorna.
Har äntligen ringt farmis, men vi hade inte tid att träffa varandra förrän den 19 december.
Då kan vi ju passa på att önskar varandra god jul också sa hon och eeeeee, tänkte jag. Två veckor och jul och alldeles för lite fixat inför resan. Men kaos föder som sagt kreativitet och just nu håller jag tummarna för att vi ska få ett rungande medhåll om att vi bör sponsras med kamera. Hoppas hoppas.

Ikväll ska jag sova tidigt så att jag frisk och viril kan skutta ur sängen imorgon och utbrista
Gomorron världen! högt och klangfullt.

Kommentera

