Riddarlivet ingen dans på rosor

Tittar ner på mina händer och prisar min kreativitet. Köpte att par skitfula, jättelånga fingervantar på Lindex, som jag klippt sönder och sytt ihop till fingertoppslösa baglady-mirakel. Allt för att hålla fingrarna varma över tangentbordet i novemberpissregnet.
På onsdag slaskar eller braskar Anders, jag ser alltid fram mot den dagen även fast det nästan aldrig stämmer. Att julen blir vit när det slaskar på Andersdagen alltså.

Var på möhippa igår men har glömt kameran med alla sköna bilder hemma, så jag får lägga upp dokumentationerna senare. Vi hämtade bruden på jobbet och hon blev förvånad men glad. Efter fika blev det fäktning, vilket är en gracil sport, men ajsan vad illaluktande. Lånekläderna hade inte blivit tvättade på ett tiotal år skulle jag tro och så fort vi blev lite varma frigjordes de mest vidriga lukter. Efteråt började jag må illa och hamnade i ett blodtrycksfall som fick all färg att lämna mitt ansikte och de övriga på hippan att tro att jag skulle kräkas dem i ansiktet. Efter någon timme lugnade sig attacken, jag åt lite och återfick hudfärgen.

Kommentera

