Korsningen Odengatan Sveavägen

Jag sitter på 7eleven och är en stadsmänniska. Tittar ibland upp från datorn på människorna utanför glaset som tittar tillbaka eller fortsätter framåt. För det är kallt ute, säkert minusgrader och nog borde snön komma nästan nu.
Om en halvtimme ska jag ha möte. Jag lyssnade på Lailas slutanförande på MR-dagarna men orkade inte med paneldiskussionen efteråt så jag smet. Till lussebulledoft och internet.
Känner mig peppad, har sett och hört mycket bra idag och samlade små foldrar och vykort för inspiration till Stockholms Freds. Känner mig inte lika fientligt inställd till föreningen längre, DAMPstädningen och injektionen av andra engagerade har lyft min blick från golvet en aning. Får se hur det går, ska inte dra igång något nytt projekt iallfall, inte innan resan.

Igår när jag låg och försökte somna hörde jag ljud från vinden igen och när jag kommer hem ikväll måste jag verkligen kolla om det inte är någon som brutit sig in där ändå. Fantiserade lite om hur skönt (men jobbigt också lite) det vore om någon stal allt ur mitt vindsförråd. Jag har fortfarande inte tagit tag i att röja upp röran från förra inbrottet, öppnar bara ibland och knölar in saker. Nu senast tv:n.

Bror ringde och frågade om jag sett till sticksågen. Jag vet inte, svarade jag, eftersom jag inte vet hur en sådan ser ut. Sen ringde Anna från freden och frågade om någon av oss var intresserad av att ringa runt till medlemmar som inte betalat och jag svarade att jag skulle höra mig för bland de andra men att jag på en gång kunde säga att jag absolut inte var intresserad. Kändes härligt att uttala.

Ett svar to “Korsningen Odengatan Sveavägen”

  1. Det ar sa kallt har att fingrarna varker nar de tinar efter cyckelfarden till jobbet!
    ratt gjort att saga nej till att ringa runt…du e ju ansvarig for att allt ska goras…inte ansvarig att gora det tihi. Diligera mera 😉

Kommentera

