Timmarna innan samkväm

Stockholms Freds ska visa film ikväll och diskutera efteråt. Jag har känt mig ur form, inte tagit på mig nästan någonting av organiserandet, det mesta verkar ha skött sig rätt bra på egen hand.

Jag kommer till studion vid fyrasnåret, mest för att kolla att tv:n står kvar och för att förvarna dem som tänkt spela spel eller kollat film. Frågar F och M vilken kanal som är videokanalen när de informerar mig om att bror tagit hem dvd-spelaren.
Trött blir tröttare. Varför just idag? När den stått där i mer än ett halvår. Varför just när jag behöver den?

Vi kommer på att laptop kan kopplas till tv:n men sladden för att göra det saknas, så jag bestämmer mig för att bege mig ut i pissregnet och köpa en. Lika bra eftersom brända dvd:er inte fungerar på brors spelare. För tjejen med filmen har den väl på dvd? En isande farhåga får mig att sms:a och fråga.
Såklart var filmen på vhs.

Jag står i pissregnet och tänker att det är så typiskt. Just nu när jag är så trött och svajig och är nära sammanbrottet så fort något blir lite jobbigt. Inte mitt i strålande septemberhöst när energin för missöden finns.
Jag tittar upp mot huset jag stannat utanför. Därinne bor min granne. Som nog har en video. Hon är hemma. Jag kilar upp.

Nu sitter jag i Studion. Har en hel timme till godo. Har tom gjort en macka som jag ska äta för att hålla energilågan igång. Tänker att det är bra att träna på kaos.

Kommentera

