Det man inte kan få

Drömde att jag dejtat en kille med runt huvud och stora polisonger och att jag bestämt mig för att göra slut. Han hade ingen telefon men brukade spela biljard på ett sunkigt hak i de dåliga delarna av den stad jag var på besök i. Bodde gjorde jag någon annanstans och jag kände mig lite otrygg och förvirrad, men fast övertygad om att jag måste göra slut bums.
Jag började leta. Timmarna gick och jag blev under sökandets gång allt mindre övertygad om att jag och killen verkligen var ihop. Det skulle onekligen kännas sådär att göra slut med någon som inte ansåg sig vara min kille.
(Något som faktiskt hände mig på riktigt i lågstadiet, men det är en annan historia.)
Till slut hittade jag honom utanför Kvarnen. Det var mörkt och kallt och han såg plötsligt ut som en kille som ofta passerar utanför fönstret till Studion och inte som den kille han varit i början av drömmen.
Han var rätt mycket längre än jag och jag blev trött i nacken av att blicka upp mot honom. Just när jag skulle säga vad jag tänkte, avbröt han mig och sa att han hoppades att jag var okej med att han dejtade andra på samma gång som mig. Faktiskt var det så att han träffat en tjej som var riktigt läcker och som han kunde tänka sig att träffa mer.
Då insåg jag. Att jag var kär i honom. Och att ingenting i världen kunde vara värre. Än att förlora honom.
Fragglarnas tidlösa sång brummar igång i mitt huvud.
Du saknar inte sånt som du har. Du slösar ingenting när du spar….

Ett svar to “Det man inte kan få”

  1. Jag var lite kär i en kvinna. Så sa hon att hon inte var kär i mig längre och givetvis blev jag mer kär. Fast jag anade att vad det berodde på. Just det…det man inte kan få…men så sågs vi och vips..så var jag mindre kär igen…kanske inte kär alls, för jag fattade varför jag bara var lite kär i henne från början. Svammel.

    Gillar din blogg.

Kommentera

