När molnen skingras och dimman lättar


Det är fredag imorgon vilket är bra, för jag är speedad och om jag känner mig själv rätt får jag svårt att somna ikväll. Då är det skönt att veta att helgen är i antågande. Förhoppningsvis ringer ingen klockan halv 7 under varken lördag eller söndag, jag får sova länge och hänga gäng både med DAMP och med klassen.

Jag är glad. Åt middag med mor och bror på Sjöhästen som har värsta goda husmanskosten. Jag pratade så mycket att jag blev torr i munnen. Mamma åkte just med tåget, fin och varmt klädd. Jag gick till Studion där Planka målat om och gjort vårt rum helt fantastiskt. Känner kreativiteten flöda, orosmolnen skingras. Tilltron till mina projekt och min kapacitet återvänder med varje andetag.

Vi hade gruppindelningsdag i skolan idag, något som vi alla våndats inför ända sedan terminens början. Kvart över fem stod vi med tre, provisoriska men, fungerande grupper. Som jag tror kan producera stordåd. LärarLars var nöjd, han såg vår mognad sa han. Ingen hade ens börjat gråta. Jag forsade på cykeln mot familjen i Hornsan, full av tillförsikt. Allt är möjligt.
Och mörkret känns mysigt. Ombonat.

Ett svar to “När molnen skingras och dimman lättar”

  1. Fina söta du! Tack för järntipsen. Har du nån bild på hur snygg du var på orientalfesten??

Kommentera

