Tigerkaka

Jag har en ny frisyr. Gillar den mer och mer, hoppas att den klarar första tvätten och inte bara är en skapelse av frisörens produkter. Annars brukar jag vilja gå hem och duscha, inte den här gången.

Hon klippte av längden med ett hugg innan färgningen. Gul lejonman täckte golvet. Senare blandades den med mörkt nästan svart hår. Tigerkaka tänkte jag. Som man alltid bakade i högstadiet. Hälften kakao hälften vaniljsocker.

Sov elva timmar. Hoppas på att kliva ur gropen snart. Drömde att jag hade tre hundvalpar och tre undulater. Hundarna ville äta fåglarna, som ville ut genom fönstret som stod öppna för den goda luftens skull. Men buren fick inte vara stängd eftersom det skapade en känsla av fångenskap. Hela drömmen handlade om att greppa jyckar i nackskinn och fånga flax på fingret och jag var så stressad eftersom jag älskade dem alla så mycket.

Kommentera

