Finnig och full av visdom

Jag är på behagligt höstigt humör. Har mössa ovanpå lurarna när jag cyklar så den inbäddade känslan ökar. Inte bara positivt dock. Härom dagen blev jag närapå överkörd av en grävskopa. Föraren fick syn på mig samtidigt som jag såg honom och tur var det. Det gäller att vara vaksam.

Många bra saker hopar sig och jag känner mig så vis efter de senaste veckornas… projekt. Som i vanlig ordning inte blev så lyckat, men denna gång behöver jag inga destruktiva veckor för att komma på fötter igen. Känner mig istället insiktsfull och lite skamsen också faktiskt. Jag hade ju lovat att inte förflytta mig till mallen av borden eftersom jag ändå inte vet hur man gör. Dessutom sagt till mig själv att jag inte behövde nå fram till nåt eftersom ingenting i livet handlar om att nå fram. Bara när man dör når man fram, inte innan. Ändå fastnar jag i hamsterns hjul och ältar de outalade regler som man ska dansa efter om man vill visa intresse.

Så visdomar att nedteckna:
1. Om jag har ångest är det klokast att berätta det.
2. Jag ska inte ljuga för att förstärka känslor som jag inte har koll på.
3. Jag har ingen tid att passa, måste inte bli klar med nåt.

Jäjä. Livet. Jag har ju redan konstaterat att jag inte är expert på relationer. Jo, vänskaps, jag har väldigt många vänner som jag försummar. Men de vet att jag älskar dem och jag tvekar aldrig heller. Och jag tror att jag kommer att hänga med flera av dem i helgen.

Och sen…har jag höstlov en hel vecka. Då ska jag Elin och jag göra en film om hennes son skateboardåkaren. Fem år.

Och! Jag har köpt ny dagbok. Mindre, rödare och inbundnare än den nuvarande.
Den här dagen kommer räcka till flera karameller i vinterns minnesburk.

Kommentera

