Ute ur buren

Jag och Bodil gick till Macoteket på Birgerjarlsgatan. Därifrån med tindrande förälskade ögon. En liten powerbook, å vad vi vill ha! Fulla av prylgalen energi vinkade vi ses imorgon på t-banan i Hornstull och jag hamnade här.
Åkte kommunalt till skolan idag vilket bröt en flera månader lång cykeltrend. Kändes aningen beklämmande, jag är friare på cykel. Mindre fårskockig.

Den snara av mild ångest som legat runt min nacke under de senaste veckorna, löste upp sig och drog vidare mot nya mål. Efter ett trevligt påkvällensamtal kunde jag konstatera att jag måste vara mig själv oftare. Kanske hela tiden.
Sluta koncentrera mig på att förmedla en så positiv bild som möjligt, jag blir bara hysterisk då. Istället vara öppet som jag är.

Ska äta middag med bror om en stund. Han hade köpt kassler, glömt att jag inte äter gris i vanlig ordning. Innan han åkte till Spanien klappade vi varandra på axeln och önskade lycka till med relationerna. Var dig själv. Överanalysera inte. Man behöver inte vara himlastormande kär, sånt kan växa fram.
Har en vag känsla av att vi kommer ha liknande rapporter att avge.
Livet. Så svajigt och härligt. Det pissregnar ute och om två månader ska jag till Eritrea och göra en dokumentär. Ingenting är under kontroll. Idag fick vi veta att våra biljetter kostar 4 500 kr mer om vi är nio som åker istället för 10. Ajsan kajsan, det är vi ju.
Behöver vi visum frågade Leila.
Läraren tittade förfärat på oss.
Ja, har ingen berättat det för er?

I love it. Filmerna kommer säkert att bli fina. Och upplevelsen speciell, oavsett vad som händer.

Kommentera

