Fler sagor till folket


Såg just Det levande slottet med Slebbs. Efteråt drakté på Waynes. Jag försökte sätta ord på hur utmattad jag känner mig. Jag tror att hon förstod.
Om jag ändå gjorde det själv.
Slapp känna så sjukt mycket.
Torktumlaren till tankeverksamhet.
Lite stiltje nån gång ibland.
Jag fick lära mig att diskning skulle hjälpa för att tänka på ingenting. Av den anledningen finns aldrig någonting i diskhon hemma hos mig.

I år höjde jag rösten mot släktens pampar på årsmötet. Hjärtat slog så det dunkade ända upp i gommen.
Jag måste säga nåt, tänkte jag. Jag måste. Torktumlaren for varv på varv på varv.
Jag sa nåt. Nåt blev mycket. Och jag var mörbultad och utmattad efteråt.
Vid fika i Uppsala senare hade jag ett par saker jag lovat att säga. Men när pulsen närmade sig matstrupen igen, orkade inte kroppen mer.
Sluta!
Okej rå.

Sömn är bästa medicin. Bloggar nåt klokt imorgon istället.

Kommentera

