På friskningsvägen i den lilla världen

Har sovit och svettats mer än jag trodde var möjligt. Å andra sidan trodde jag aldrig att jag skulle bli frisk heller, men idag är jag på bättringsvägen. Vaknade halv 9 och har inte somnat om. Tyvärr ägde kvällens efterlängtade tvättid rum igår, så det blir till att vandra runt smutsig ytterligare en vecka.
Sånt e livet.
Ganska härligt i all sin smutsighet.

Världen utgörs av små cirklar som sluts omkring mig.
Förrförra veckan hörde jag en gammal vän på P1, i vad jag tror var hans allra första reportage. Det handlade om damrugby och finalen i Uppsala. Spelare i båda lagen intervjuades. Dagen efter åkte jag till Uppsala och mitt i Sverige- Kroatienmatchen klev det in en tjej med silverhatt som just spelat rugbyfinal och var glad. Jag frågade om hon blivit intervjuad i radio av min gamla vän och det hade hon.

Ännu mer Uppsala:
Igår hade jag möte med freden. En av oss bor i Uppsala, har just blivit student och gillar körsång. Hon berättade att hon sjungit upp för Wermlands nationskör men blivit ratad. Jag frågade hur juryn sett ut, men hon mindes inte. Med tanke på att jag delade bröllop med hela den kören så är dock oddsen rätt stora att jag druckit ur samma bålskål som någon av dem.

När jag började gymnasiet blev jag kompis med en kille i parallellklassen. Han var född i Västerås precis som jag. På första föräldramötet visade det sig att våra mammor kände varandra, och att killen och jag delat sandlåda i tvåårsåldern.

Jag har säkert en massa fler liknande historier på lager, men jag känner att koncentrationen börjar tryta ikapp med att bamylen slutar verka.

Ett svar to “På friskningsvägen i den lilla världen”

  1. Din lilla bamylsnärta!
    En friska-till-dej-kram kommer lastad i ett skepp.

Kommentera

