Gå på bio


Funderar på om jag ska se Kalle och chokladfabriken, Tjenare kungen eller Crash på eftermiddagsbio.

”Ska du gå ensam?” frågade vännen till vännen på kafé.
”Ja”
”Se den du inte får med dig någon på i så fall.”

Bra tips. Men det fick tyvärr ingenting att klarna.
Jag upptäckte ensambio för ett drygt år sedan. Hade alltid varit livrädd för att betraktas som en förlorare utan vänner.

Stackaren. Hon tvingas gå på bio ensam.

Nu förstår jag att många gör det av fri vilja. Som att titta på film hemma fast på stor duk med bra ljud. Köpa popcorn. Sjunka ner. Mums. Inte behöva prata med någon efteråt, strosa runt i egna tankar. Har aldrig provat dubbelbio, se två i rad, men jag är sugen.
Bröllopsvännen åkte just mot Ropsten och vigsel. Innan dess hade jag pratat mig så varm om nya mobben att vi cyklade till ringen och köpte en till henne. Hjärntvätt på hög nivå, jag borde nästan få provision.

4 svar to “Gå på bio”

  1. Håller med om ensambio. Det bästa är att jag inte behöver ge min åsikt direkt efter filmen, har tid att fundera (om det behövs – kanske inte om man sett senaste actionfilm).

    Att äta middag på restaurang ensam är också helt okej, men bäst av allt är att åka på semester ensam – Jag får göra precis vad jag vill, när jag vill…

    Tycker att flera borde prova ensambio/middag/semester – tro inte att världen bara är byggd för två!

  2. Jag gillar också ensambio. Av samma anledning. Får välja själv – behöver inte tycka något om den alls efteråt.

    Bäst är att gå på eftermiddagen. När det bara är typ 5-10 personer i salongen, och man inte ens behöver titta vilket nummer det står på biljetten, utan bara sätta sig på en ledig rad.

    Men det är väldigt många som reagerar med samma undrande blick när man säger att man sett en film ensam.

  3. Gillar ensambio, fast jag gör det bara när det är filmfestival, saknar ibland efteråt någon att prata om filmen med.

  4. en kul grej med ensambio är att första gången jag varit hos min schrink såg jasg och två andra tjejer som också var ensamma Pusher II. Jag och två brudar i salongen mitt på dagen. Grymt. Allie, jag hör av mig snart. Helt slut, italy, finland jäh joho tjohi! puss.–>

Kommentera

